25 augusti 2011

Ali Esbati som joker i partiledar-leken

Ali Esbati, Flammans ledarskribent och tidigare ordförande för Ung vänster, har seglat upp som en joker i gänget av partiledarkandidater. Och med tanke på att han ställer upp i Flammans utfrågning av kandidaterna så får det väl ses som rätt troligt att han kandiderar officiellt snart.

Jag vill inte säga att det skulle avgöra mitt val om Ali ställer upp. Det är fyra till ytterst kompetenta kandidater som jag gärna vill höra mer av och om innan jag slutligen bestämmer mig. Sen har vi ju det faktum att han inte sitter i riksdagen. Hur stort bekymmer är det egentligen? Jag har svårt att värdera det.

Men Ali är utan tvivel en riktigt skarp debattör (och skribent) med ett riktigt skarpt intellekt. Dessutom skulle hans ekonombakgrund kunna tillföra en aspekt som vi till stora delar saknar trovärdighet inom idag, nämligen när det gäller ekonomi- och finansfrågor. Jag skulle definitivt välkomna om Ali Esbati ställer upp som partiledarkandidat!

Tidigare inlägg i partiledarfrågan: Även Rossana Dinamarca vill leda Vänsterpartiet, Josefin Brinks nej står fast, Sorgsen och lättad över Lars Ohlys besked, Hans Linde träder fram som partiledarkandidat, Lång dag i Almedalen med bra tal av Lars Ohly

Media: DN1, SvD1, 2, 3Ex, AB1, 2, 3Tv4,
 Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Pierre Gilly sa...

Vill folk ha skarpa partiledare?

Kaj Raving sa...

Förstår inte vad du menar?

Pierre Gilly sa...

De som tagit sig till partiledarposten i c,fp och kd ar ju langt ifran de smartaste inom partiet. De har vall nagot annat som valjarna uppskattar. I Gudrun Shymans fall handlade det nog om trevlighetsfakton. V borde skaffa en trevlig skadespelare med karisma till partiledarposten.

Kaj Raving sa...

Ok, då förstår jag. Jag hoppas att du har fel. Jag vill gärna ha en skarp partiledare.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...